Izgradnja dobrog i konkurentnog onlajn poslovanja danas je izuzetno važna. Bitan element svakog sajta je mogućnost brze komunikacije sa korisnicima. To se može postići dodavanjem opcije za ćaskanje, tj. dopisivanje na Vašem sajtu.
U ovom članku ćemo pregledati najpopularnije dodatke (plugins) za chat koje možete integrisati na Vašem WordPress sajtu.
1. Tawk.to Live Chat
Kako biste integrisali Tawk.to sistem za chat u WordPress-u, morate instalirati Tawk.to Live Chat plugin. Besplatan je i možete ga preuzeti putem oficijalne biblioteke WordPress dodataka. Takođe, možete ga potražiti i instalirati direktno putem WordPress administracije.
Nakon aktivacije, potrebno je uneti podatke Vašeg korisničkog naloga za Tawk.to platformu ili izvršiti registraciju.

Da bi chat bio vidljiv na Vašem sajtu, iz padajućeg menija “Select property” je potrebno izabrati Vaš sajt i temu. Ovo će povezati Vaš WordPress sajt sa platformom koju koristi tawk.to.

Putem menija “Opcije vidljivosti” možete podesiti poziciju prozora za ćaskanje na Vašem sajtu. Chat se može videti na celom sajtu ili samo na određenoj stranici. Možete ga omogućiti ili zabraniti na određenim URL adresama.

Ovaj dodatak pruža mogućnost kreiranja operatora. Operatorima možete upravljati i podešavati njihove uloge i profile. Komunikacija putem chat-a se vrši putem naloga na sajtu tawk.to. Tamo možete promeniti i izgled prozora za ćaskanje.
2. Zendesk Chat
Drugi WordPress dodatak za ćaskanje, koji se često sreće na sajtovima, je Zendesk Chat. Da biste koristili Zendesk Chat, morate se registrovati na zendesk.com. Nakon registracije ćete dobiti poslovni poddomen koji se koristi za integraciju chat-a na Vašem sajtu. Takođe, dobijate i HTML kod koji je potrebno ubaciti u kod Vašeg sajta.
Kako biste povezali Vaš Zendesk nalog, morate prvo instalirati Zendesk Chat dodatak.
Dodatak možete instalirati direktno iz menija Dodaci na WordPress administraciji.
Nakon instalacije i aktivacije dodatka, u administraciji sajta ćete ugledati novi meni “Zendesk Chat”. U ovom meniju je potrebno uneti podatke koje ste koristili prilikom registracije na zendesk.com sajtu (korisničko ime, lozinku i poddomen).

Chat funkcijama se upravlja putem njihove platforme.
Zendesk pruža nekoliko različitih paketa. Ovi paketi se koriste za upravljanje ćaskanjem (broj operatora, broj paralelnih ćaskanja, promena dizajna prozora za čet itd.)

3. Facebook Messenger Customer Chat
Ukoliko Vaš sajta ima svoju Facebook stranicu, možete je povezati sa sajtom i koristiti Facebook Messenger Chat.
Dodatak Facebook Messenger Chat možete instalirati putem menija Dodaci u WordPress administraciji.
Nakon aktiviranja dodatka u administraciji će se pojaviti novi meni “Customer Chat”. Putem navedenog menija možete povezati Vašu Facebook stranicu. Izaberite dugme „Setup Customer Chat“ i unesete tražene podatke o Vašoj stranici na ovoj društvenoj mreži.

Zatim sledite uputstva kako biste prilagodili chat potrebama Vašeg veb-sajta (izbor jezika, boje, pozdrava itd.).

Nakon ovih podešavanja, chat će biti uspešno integrisan na Vašem WordPress sajtu. Poruke poslate preko chat funkcije na sajtu ćete primati na Messenger aplikaciji.

4. WP Live Chat Support
Ukoliko želite da dodate chat opciju na Vašem sajtu bez povezivanja sa spoljnim platformama, možete koristiti dodatak WP Live Chat Support.
Upravljanje chat-om, nakon instalacije ovog dodatka se vrši putem menija “Live Chat”. Uz pomoć podmenija “Podešavanja” možete upravljati ćaskanjem.

Ćaskanjem možete upravljati i putem menija “Live Chat”. Informacije o ćaskanjima se čuvaju u WordPress bazi podataka.

5. Tidio Live Chat
Dodatak Tidio Live Chat nudi moderan dizajn i mogućnost korišćenja mobilne i desktop aplikacije. Možete povezati čak i Vaš Facebook Messenger sa ovom platformom.
Da biste koristili funkcije ove platforme za ćaskanje, morate prvo instalirati njen WordPress dodatak i uneti podatke tidio.com naloga. Ukoliko nemate nalog, neophodno je prvo izvršiti registraciju.

Tokom konfiguracije biće neophodno upisati osnovne informacije o Vašem sajtu, operaterima i izabrati izgled prozora za ćaskanje.

Nakon uspešnog podešavanje, moći ćete da upravljate ćaskanjem i njegovim funkcijama preko Vašeg tidio.com profila.
