Apache SpamAssassin™ je automatizovani sistem filtriranja imejlova koji identifikuje spam poruke analizirajući njihov sadržaj.
Aktivacija spam filtera
Možete proveriti je li spam filter već aktivan u Vašem hosting nalogu na cPanel » sekcija IMEJL » Spam filteri.
Ukoliko filter još uvek nije aktiviran, možete to učiniti klikom na dugme “Obradi nove imejlove i označi ih kao neželjenu poštu“.
Spam poeni (nivo zaštite)
Spam filter koristi mnogobrojne testove koji se primenjuju na svaku primljenu poruku. Test može biti da li poruka sadrži reč “vijagra”. Svaki test nosi određeni broj poena. Ako je test pozitivan, poene koje nosi se dodaju na ukupan zbir poena (po osnovu primenjenih testova). Nivo zaštite od spama utvrđuje se na osnovu postavljenog maksimuma broja poena koje poruka treba da sakupi da bi bila označena kao spam. Ovaj maksimalni broj poena se može postaviti u opsegu od 1 do 10, gde je 1 najrestriktivniji nivo zaštite.
Ovom podešavanju pristupa se preko linka Spam Threshold vrednosti.
Spam poeni:
- 1 : znači da će skoro svi imejlovi, biti označeni kao spam;
- 5 : podrazumevana vrednost;
- 10 : znači da skoro nijedna poruka neće biti označena kao spam;
Premeštanje imejlova u Spam folder
Spam folder sakuplja sve imejl poruke označene kao spam.
Ukoliko ne želite da poruke označene kao spam arhivirate u Spam folder (eng. Inbox), aktivirajte opciju “Automatski obriši novi Spam (Automatsko brisanje)“.
Postavke Spam foldera
Spam folder je deo imejl naloga. Nagomilavanje poruka u njemu uvećava prostor na disku (kvotu) opredeljen za pojedinačni imejl nalog. Ovo je razlog što se poruke moraju brisati s vremena na vreme. Svaki korisnik može izbrisati sadržaj Spam foldera na svom imejl nalogu.
Brisanje sadržaja Spam foldera
Administrator imejl naloga može brzo i jednostavno da obriše sadržaj svih Spam foldera za sve imejl adrese iz cPanel-a » IMEJL sekcija » klikom na link “Konfiguriši postavke za Spam Box” » Isprazni sve Spam Box foldere . Ovo je ugodno kada postoji mnogo individualnih imejl adresa na određenom domenu (@domen). Umesto da goreopisani postupak iskomuniciramo sa svakim pojedinačnim korisnikom imejl adrese, a koji bi, potom, ovo trebalo da uradi samostalno (što bi svakako trajalo duže i bilo komplikovanije), kao administrator možemo ovo uraditi i sami.
Takođe, možete proveriti i osloboditi prostor na disku namenjen hosting nalogu uklanjanjem nepotrebnih imejlova iz poštanskih sandučića – zahvaljujući svojstvu Upravljanja prostorom na disku koji zauzimaju imejl nalozi u cPanel-u.
Automatsko brisanje spama
Da automatski obrišete poruke označene kao spam, možete aktivirati opciju Automatski obriši novi Spam. Spam poruke biće automatski obrisane pre nego što budu dostavljene u poštansko sanduče.
Na ovaj način se kreira imejl filter u cPanel-u » IMEJL sekcija » Globalni imejl filteri. Naziv filtera je “Generated Apache SpamAssassin™ Discard Rule” i može se izmeniti.
Postavke automatskog brisanja
U postavkama automatskog brisanja spama, možete odrediti broj poena koje poruka treba da sakupi da bi bila označena kao spam i obrisana. Na primer, ukoliko je (podrazumevano) podešeno na 5 poena, možete ovu vrednost promeniti na 6. U tom slučaju će samo one poruke koje sakupe 6 i više poena biti obrisane.
Kada je spam filter aktiviran iz cPanel-a » Spam filteri, a automatsko brisanje spama nije omogućeno, iz Webmail aplikacije » preko opcije Spam filteri tamo, mogu se promeniti postavke automatskog brisanja spama (aktivacija, zaustavljanje) za svaki pojedinačni imejl nalog. Kada je automatsko brisanje spama omogućeno (aktivirano) u cPanel » Spam filteri, iz Webmail aplikacije » preko opcije Spam filteri tamo, nije moguće deaktivirati ga. Moguće je samo promeniti prag poena iznad kojeg se spam mejlovi automatski brišu.
Dodatna podešavanja (za napredne korisnike)
Bela (Whitelist) i crna (Blacklist) lista
Sa belom i crnom listom, možete omogućiti/blokirati prijem imejlova od konkretnog pošiljaoca.
U posebnoj sekciji za konfigurisanje filtera u cPanel kontrolnom panelu » Spam filteri » Dodatna podešavanja (za napredne korisnike) » Prikaži dodatna podešavanja, filter se može fino podesiti. Dolazni imejlovi se mogu blokirati ili se njihov prijem može dozvoliti (blacklist_from ili whitelist_from) i to po osnovu dva kriterijuma: imejl adrese sa koje su poslati ili domena na kojem je imejl adresa pošiljaoca (@domen)
- dolazne poruke sa imejl adrese (milan.jovic@beograd.com);
- dolazne poruke sa domena (*@beograd.com);
Ako je neka imejl adresa blokirana jer su poruke koje stižu sa nje prepoznate kao spam od strane filtera, a Vi izričito želite da primate poruke sa te adrese, ovo možete uraditi tako što ćete tu imejl adresu staviti na tzv. “belu listu” (whitelist_from).
Fino podešavanje filtera
Filter podržava fina podešavanja graničnih vrednosti koje se primenjuju u testovima nad dolaznim mejlovima. Detaljne informacije o tome kako filter funkcioniše i kako promeniti ove granične vrednosti, možete pronaći u članku: Princip rada SpamAssassin spam filtera.