Poruke na imejl nalogu nisu ništa drugo do fajlovi smešteni u konkretnom sistemskom direktorijumu na hosting nalogu.
Premeštanje imejl korespodencije sa jednog cPanel hosting naloga na drugi je zapravo transferovanje fajlova – preuzimanje poruka sa jednog i otpremanje istih na drugi hosting nalog.
Da bi transfer bio realizovan, treba pratiti sledeće korake:
- (1) kreirati imejl naloge,
- (2) preuzeti imejlove i
- (3) otpremiti ih na drugi hosting nalog.
1) Kreiranje imejl naloga na novom hosting nalogu
Svi imejl nalozi koje želite da premestite, najpre moraju biti kreirani u cPanel kontrolnom panelu novog hosting naloga. Detaljne instrukcije o tome kako kreirati imejl nalog, možete pronaći u članku: Kako kreirati imejl nalog (poštansko sanduče)?
2) Preuzimanje imejlova sa starog hosting naloga
Imejl poruke se nalaze u mail direktorijumu:
/home/cpuser/mail
Pored samih imejlova, za svaki imejl nalog u sistemu (cPanel-u), čuvaju se informacije o njegovoj lozinci, prostoru na disku koji mu pripada, kreiranim filterima, i drugim sistemskim podešavanjima. Ove informacije se nalaze u posebnom folderu:
/home/cpuser/etc
Imejl korespodencija
Pre nego što preuzmete svoju poštu lokalno, na svom računaru, možete je kompresovati u jedan bekap fajl (rezervnu kopiju). Na ovaj način preuzećete samo jedan fajl umesto na stotine, ili hiljade, pojedinačnih fajlova.
Transferovanje samo jednog fajla će značajno ubrzati proces premeštanja imejl korespodencije.
U mail direktorijumu, videćete poddirektorijume za svaki domen na kojem ima kreiranih imejl naloga (adresa). U potonjim, za svaki imejl nalog videćete poddirektorijum odgovarajućeg imena.
Ukoliko premeštate kompletnu imejl korespodenciju za domen, pristupite mail direktorijumu (1), označite direktorijum željenog domena (ne otvarajte ga) (2), pa izaberite opciju Kompresuj (3) iz menija Menadžera fajlova.
Odaberite neku od metoda kompresije, pa ćete nakon što sistem završi sa potrebnim radnjama, imati jedan kompresovani fajl (arhivu) istog imena kao i prethodno označeni direktorijum (domena), ali sa odgovarajućom ekstenzijom za arhivu (npr. .zip, ili .tar).
Ukoliko želite da premestite samo korespodenciju sa konkretnog imejl naloga (na domenu), otvorite direktorijum domena i kompresujte samo direktorijum željenog imejl naloga.
Preporučen i najzgodniji način za preuzimanje i otpremanje kompresovanog fajla (arhive) je korišćenjem FTP klijenta. Nakon što se povežete na stari hosting nalog posredstvom FTP-a, preuzmite arhivu na svom lokalnom uređaju (4), a zatim je otpremite na novi hosting nalog, opet koristeći FTP.
Ukoliko premeštate kompletnu mejl korespodenciju sa svih domena, možete takođe preuzeti i čitav mail direktorijum (ili njegovu kompresovanu kopiju) na » Kompresuj.
Lozinke, filteri, prostori na disku (kvote)
Ovi podaci nalaze se u direktorijumu home/cpuser/etc/ime_domena (u našem primeru goodexample.eu).
Ukoliko želite da premestite i lozinke imejl naloga, nađite fajl “shadow” u direktorijumu konkretnog domena. Kopirajte ga u novi hosting nalog, unutar foldera istog imena kao i domen.
Imejl filteri nalaze se u folderima koji se zovu isto kao i imejl nalozi (adrese) za koje su kreirani, na primer: home/cpuser/etc/ime_domena/imejl_adresa1
Opredeljeni prostor na disku namenjen imejlovima (tzv. kvota) takođe se može transferovati kopiranjem fajla “quota“, koji se takođe nalazi u direktorijumu sa nazivom domena.
3) Otpremanje imejlova na novi hosting nalog
Povežite se na nov hosting nalog posredstvom FTP-a, pristupite mail direktorijumu i, ukoliko već postoji direktorijum sa imenom tog domena – preimenujte ga. Otpremite arhivirani fajl u mail direktorijum i raspakujte ga tamo koristeći opciju Raspakuj iz menija Menadžera fajlova.
U zavisnosti od toga u kojem direktorijumu starog hosting naloga je napravljena arhiva, ista mora biti otpremljena u isti direktorijum na novom hosting nalogu, a zatim raspakovana.
Testiranje
Pošto ste prošli kroz sve gorenavedene korake, preporučuje se da pristupite imejl adresama sa novog hosting naloga kako biste se uverili da se imejl korespodencija pravilno prikazuje. Ukoliko domen još uvek nije usmeren na DNS (nejmservere) novog hosting naloga, možete koristiti alternativni Webmail pristup na adresi:
http://server.superhosting.rs:2095
ili
https://server.superhosting.rs:2096
– gde je server ime servera na kojem se nalazi hosting nalog.
Ukoliko niste sigurni koje je ime tog servera, ovo možete proveriti u cPanel-u. Pošto se ulogujete u cPanel, u sekciji “OPŠTE INFORMACIJE” sa desne strane, kliknite na link “Informacije o serveru“. Na stranici koja se bude otvorila potražite red “Ime servera“.