Svakoga dana se registruje stotine hiljada imena domena na internetu. Ipak, imate I dalje ogroman izbor slobodnih naziva domena koje možete da koristite.
Izbor imena domena zavisiće od broja kombinacija dostupnih slova i brojeva, kao i od Vaše mašte.
Pronalaženje odgovarajućeg imena domena u početku izgleda kao jednostavan zadatak. Prvi put kada budete proveravali da li je domen slobodan shvatićete da ćete morati dosta da razmišljate.
Često izgleda kao da su sve ideje za ime koje ste imali u početku već iskorišćene i dobri domeni su već registrovani od strane drugih korisnika.
Isprva, najbolji pristup je da odvojite dovoljno vremena kako biste odabrali odgovarajući domen, jer ako vaš vebsajt stekne popularnost pod jednim imenom, biće veoma teško posle promeniti to ime a da ne izgubite prvobitne korisnike.
Jedno od prvih pitanja sa kojim se suočava svako ko odluči da ima svoj sajt je: kako da odaberem ime svog domena? Dobra vest je da postoji dosta interesantnih imena koja su još uvek slobodna.
Ovo je pet saveta kako da napravite pravilan izbor domena prilikom registracije:
1. Tražite najkraće moguće ime.
Domen bi trebalo da bude kratak kako bi se lako zapamtio i kucao. Trenutno nema slobodnih kratkih imena (koje se npr. sastoje od dva ili tri simbola) među najpopularnijim ekstenzijama (.com, .net, .eu). Ipak, nakon objavljivanja novih ekstenzija domena, i dalje je moguće da imate svoje unikatno kratko ime. Što kraće ime izaberete, to će biti lakše Vašim korisnicima da Vas nađu na internetu. Nemojte ići predaleko sa ovim pravilom, zato što registracija kratkih ali besmislenih kombinacija slova i brojeva teško da će doprineti popularnosti Vašeg sajta.
2. Ime domena treba da se lako pamti i da ne izaziva konfuziju prilikom kucanja.
3. Ime domena koje ste izabrali bi trebalo da jasno pokazuje planirani sadržaj Vašeg sajta za predstavljanje Vašeg biznisa na internetu.
Ovo je važan uslov kako biste olakšali korisnicima da pronađu Vaš sajt prilikom pretrage. Takođe, pretraživači kao Google, Bing itd. Mogu da indeksiraju i da Vas postave na bolju poziciju. U današnjem vremenu, informacija na internetu je sastavni deo poslovne prezentacije. Poslovna vizija veb-sajta je izvorno predstavljena domenom. Predstavlja vredne informacije za pretraživače i korisno je biti u skladu sa optimizacijom za pretraživače (eng. Search Engine Optimization).
4. Treba da izaberete ekstenziju domena – .com, .net, .rs, .guru, .clothing, .holdings, .org, ili nešto drugo.
Neosporno je da je najpopularnija ekstenzija na internetu .com. Ovo znači da ako prodajete sportsku obuću i ime Vašeg sajta je sportskaobuca.com, ali je sajt Vašeg konkurenta sportskaobuca.net, postoji veća verovatnoća da če korisnici češće kucati ovu prvu opciju. Ipak, ako pravite komercijalni veb-sajt, dobra je ideja da kupite sve uobičajene ekstenzije za vaš domen (npr., .com, .net, .rs, .info, .eu, itd.). Ovo vredi kupiti, imajući u vidu da će se korisnicima uvek učitavati Vaš sajt koju god ekstenziju da ukucaju. Neke nacionalne ekstenzije mogu biti povezane sa Vašim veb-sajtom po značenju i na ovaj način ćete imati atraktivnije ime.
Na primer – ako se odlučite za kupi.me, onda morate znati da je .me domen za Crnu Goru. Drugi nacionalne ekstenzije, kao na primer .tv ili .tm se povezuju sa skraćenicama koje su poplarne širom sveta i takođe se lako pamte. Najnovije ekstenzije su još bliže Vašem tipu poslovanja i otkrivaju nove mogućnosti: only4.singles, moto.bike, php.guru, leather.clothing i mnogi drugi.
5. Neka domen bude aktivan deo Vaše marketing strategije.
Ako je Vaš sajt poslovno orijentisan (npr. ako imate e-commerce sajt, internet medije, direktorijum, ili pravite Vaš korporativni veb-sajt), biće odlično ako je izbor domena deo Vaše cele marketing strategije. Uključite ime(na) domena, uzimajući u obzir kakva imena proizvoda i brendiranje ćete poslati na tržište ili sa čime biste tačno želeli da Vam povezuju kompaniju.
+1. Reagujte odmah! Ne čekajte dugo pri odabiru Vašeg imena domena.
Kada otkrijete najbolji domen za Vas, registrujte ga odmah, čak iako je razvoj Vašeg projekta još u ranim fazama.