1. Početna
  2. Hosting
  3. Rečnik
  4. TLD (Domeni najvišeg nivoa)

TLD (Domeni najvišeg nivoa)

TLDs zauzimaju najviši nivo u hijerarhiji DNS-a. Broj ovih domena je ograničen, a odluku o stvaranju novog domena donosi ICANN (Internet korporacija za dodijeljena imena i brojeve). Postoje dva tipa domena najvišeg nivoa - uobičajeni (.com, .org, itd.) I nacionalni (.rs, .us, itd.). Sva preostala imena domena su TLD derivati (poddomeni) i nazivaju se domenima drugog nivoa.

Više informacija o izboru imena domena:

Nazive domena ne treba posmatrati samo u smislu alfabetske alternative načina na koji se određena IP adresa ispisuje. Pored toga, ime domena takođe ima mnoge druge važne uloge - on uvodi temu koja je registrovala domen, pruža dodatne informacije o njihovoj aktivnosti, sadrži ime subjekta ili organizacije ili njen deo, ili se koristi kao komercijalni objekat, itd.

Nažalost, sve je teže registrovati ime koje želite, jer je verovatno već registrovano, zauzeto. Sve uobičajene kombinacije slova i reči na engleskom jeziku sa dva, tri ili čak četiri simbola (sa TLD .com) su već registrovane. Postoje mnoge organizacije za koje je komercijalna aktivnost sa imenima domena postala prilično profitabilna poslovna aktivnost. Ove organizacije uspevaju da zarade puno tako što registruju željena imena domena i preprodaju ih. Ponekad cene domena dostižu stotine hiljada dolara, a u pojedinačnim slučajevima i po nekoliko miliona. Prednost koju Srbija ima u ovom slučaju nalazi se u pisanju na srpskom jeziku latiničnim slovima. Na taj način, kombinacije riječi koje izgledaju apsolutno besmislene za ljude koji govore engleski jezik, kada se pišu latiničnim slovima, potpuno su smisleni pojmovi na srpskom (na primjer: 'znanje.com' ili 'zdravahrana.com', 'stocnahrana.com'). , itd.). Da bi registrovali ista imena na engleskom, osoba koja bi htela da ih poseduje moraće da plati nekoliko desetina hiljada dolara.

Dakle, osoba koja je odlučila da se registruje mora vrlo pažljivo postupati po registraciji naziva domena. Jedan od najvažnijih uslova je da se ime može lako zapamtiti i kucati, da bude milozvučno, da se lako izgovara, pa čak i da bude kratko, ako je moguće. Principi za izbor imena domena su slični onima koje imate kada birate naziv svoje trgovačke marke. U dinamičnom Internet svetu, uloga imena vašeg sajta i vizije su postaju jako bitne i u percepciji drugih . Značajan aspekat prilikom registracije imena domena je proveravanje sličnih imena domena sa različitim nastavcima (.com, .org, .net, itd.). To nije toliko važno sa ličnim sajtovima, ali je jako bitno kada je u pitanju posao. Pogledajmo sledeću situaciju: Vaša veb stranica se pokreće pod imenom 'my-business.com'. U isto vreme, vaš direktni konkurent vodi internet stranicu pod nazivom 'my-business.net', a takođe registruje 'my-business.org', 'my-business.info', 'mz-business.biz', itd. Iako je .com najčešći TLD (Top Level Domain), postoji velika verovatnoća da će kupac, koji traži vašu internet stranicu završiti u poseti drugoj koja je u posedu vaših konkurenata; vaša kompanija može biti u gubitku zbog drugog sajta. Stoga će kompanije koje se brinu o svojoj pozitivnoj prezentaciji na internetu registrovati nekoliko domena istog naziva (obično one najčešće kao što su .com, .net i .org) i usmeriti te domene na njihov glavni sajt. Na ovaj način, vaš sajt će se učitati bez obzira na TLD ime koje unosi korisnik (npr: www.microsoft.com)

Obnovljen: 29. маја 2019.

Da li Vam je ovaj članak bio koristan?

Slični članci