Svaki SuperHosting.RS hosting paket u okviru podržava logove (evidencije) pristupa veb sajtovima na hosting nalogu. Informacije su dostupne u cPanel-u u meniju Raw Access.
Logovi sadrže informacije o pristupu sajtovima na hosting nalogu putem HTTP-a, HTTPS-a i FTP-a.
Grafički programi poput AWStats-a i menija Posetioci u cPanelu koriste ove statističke podatke. Logovi pristupa sadrže IP adrese posetilaca, User Agent-a, kojim resursima se pristupa i još mnogo toga.
Preuzimanje logova pristupa
Videćete dostupne evidencije za svaki domen (primarni domen, Addon domene i poddomene). Kliknite na domen da biste preuzeli dnevnik pristupa.
Podrazumevano su logovi na listi za tekući mesec, a resetuju se poslednjeg dana u mesecu.
Ako želite da čuvate evidenciju za prethodne mesece, potvrdite izbor u polju za potvrdu „Arhiviraj logove u svom direktorijumu na kraju svakog meseca“. Logovi će biti sačuvani u home / cpuser / direktorijumu. Moći ćete da ih preuzmete kako preko cPanel-a,tako i preko FTP-a.
Nakon preuzimanja logova, morate ih raspakovati. Možete koristiti program poput WinRar, 7zip i još mnogo toga. Nakon što se log raspakuje, možete ga otvoriti pomoću uređivača teksta. Preporučujemo rad sa uređivačima teksta kao što su Notepad ++, Ultraedit, PSPad i još mnogo toga. Imajte na umu da ako je log veliki, otvaranje i pregledanje može potrajati neko vreme.
Logove za tekući period je moguće preuzeti i preko cPanel-a -> Menadžer fajlova. Da biste t učinili, potrebno je da prvo kompresujete direktorijum home/cpuser/access-logs.
Nakon pristupa osnovnom direktorijumu/ home/cpuser, potražite i označite direktorij access-logs (1) bez pristupanja istom.
Zatim u meniju izaberite Kompresuj (2).
Ovisno o odabranom tipu kompresije, arhivski fajl, poput access-logs.zip (3), pojaviće se u direktoriju home / cpuser.
Premestite ovaj fajl u direktorijum koji nije osnovni. Nakon što ga raspakujete, videćete sve trenutno dostupne logove pristupa.
Arhivirani logovi
Ako je omogućena opcija „Arhiva logova u Vašem osnovnom direktorijumu na kraju svakog meseca.“, arhive logova za svaki mesec biće sačuvane u direktorijum home / cpuser / logs.
Arhivske zapise možete preuzeti putem FTP-a, kroz cPanel -> Raw Access ili preko Menadžera fajlova – iz direktorijuma home /cpuser/logs.
Format logova veb pristupa
Opis podataka FTP logova možete pronaći u članku: Kako mogu da vidim FTP logove pristupa hosting nalogu ?
Zapisi logova veb pristupa (http / https) prate određeni format:
LogFormat “%h %l %u %t \”%r\” %>s %b “%{Referer}i” “%{User-agent}i””
Kada otvorite log, videćete informacije slične ovima:
Evo opisa prvog reda:
98.765.43.21 | %h | IP adresa. Ako između posetioca i sajta postoji proxy server, to će biti IP adresa proxy servera. |
---|---|---|
– | %l | Identifikacija korisnika preko identd (ne koristi se) |
– | %u | Korisničko ime je poslato pomoću HTTP identifikacije. Ako je veb stranica zaštićena lozinkom, ovde se prikazuje ID korisnika koji će se koristiti za identifikaciju. |
[06/Feb/2013:15:19:53 +0200] | %t | Ovo su datum i vreme posete. U ovom primeru poseta je bila 6 februara 2013, u 15:19:53. |
“GET /administrator/ HTTP/1.1” | “%r” | Prikazuje podatke iz HTTP zahteva koji je poslao korisnik. Prvi deo prikazuje metod zahteva. GET i POST zahtevi su najčešći. Posle toga resurs, koji je tražen /administrator/ i naposletku HTTP v.1.1 protokol koji je korisnik upotrebio. |
200 | %>s | Statusni kod, Koji je veb server vratio. |
4514 | %b | Veličina odgovora veb servera u bajtovima (ne uključuje zaglavlje odgovora) . |
“-“ | “%{Referer}i” | Referer daje informacije odakle je zahtev došao. U slučaju da nema Referer-a, tj. ovo je direktan zahtev. U trećem redu ovog primera Referer-а jehttp://domain.com/administrator/, tj. to je direktan zahtev koji učitava sam sistem. |
“Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:18.0) Gecko/20100101 Firefox/18.0” | “%{User-agent}i” | Informacije o User agent-u. Pregledači i pretraživači su nejčešće susretani user agent-i. |
GET zahtevi se šalju radi pristupa resursu, kao što je poseta veb-sajtu. POST zahtevi se podnose prilikom dostavljanja podataka na veb-sajt (npr. Autentifikacija mesta, objavljivanje komentara, upit za kontakt obrazac, itd.).
Najčešći HTTP statusni kodovi:
- 200 – ОК – Resurs je dostupan i učitan.
- 301 – Moved Permanently – Resurs ima novu adresu i ubuduće će biti biti samo ona dostupna.
- 302 – Found (Moved temporary) – Resurs ima novu adresu privremeno. Pristupite trenutnoj adresi u budućnosti.
- 401 – Unauthorized – Identifikacija je obavezna.
- 403 – Forbidden – Pristup resursu je zabranjen.
- 404 – Not found – Resurs nije dostupan.
- 500 – Internal Server Error – Upit nije mogao biti obrađen zbog interne greške.