1. Home
  2. Hosting
  3. Kontrolna tabla cPanel
  4. Logovi pristupa sajtu (Raw Access Logs)

Logovi pristupa sajtu (Raw Access Logs)

Raw Access - logovi pristupa veb-sajtovima na hosting nalogu

Svaki SuperHosting.RS hosting paket u okviru podržava logove (evidencije) pristupa veb sajtovima na hosting nalogu. Informacije su dostupne u cPanel-u u meniju Raw Access.

Logovi sadrže informacije o pristupu sajtovima na hosting nalogu putem HTTP-a, HTTPS-a i FTP-a.

Grafički programi poput AWStats-a i menija Posetioci u cPanelu koriste ove statističke podatke. Logovi pristupa sadrže IP adrese posetilaca, User Agent-a, kojim resursima se pristupa i još mnogo toga.

Preuzimanje logova pristupa

Videćete dostupne evidencije za svaki domen (primarni domen, Addon domene i poddomene). Kliknite na domen da biste preuzeli dnevnik pristupa. 

Raw Logs pristupa sajtovima u okviru hosting nalogaPodrazumevano su logovi na listi za tekući mesec, a resetuju se poslednjeg dana u mesecu.

Ako želite da čuvate evidenciju za prethodne mesece, potvrdite izbor u polju za potvrdu „Arhiviraj logove u svom direktorijumu na kraju svakog meseca“. Logovi će biti sačuvani u home / cpuser / direktorijumu. Moći ćete da ih preuzmete kako preko cPanel-a,tako i preko FTP-a.

Nakon preuzimanja logova, morate ih raspakovati. Možete koristiti program poput WinRar, 7zip i još mnogo toga. Nakon što se log raspakuje, možete ga otvoriti pomoću uređivača teksta. Preporučujemo rad sa uređivačima teksta kao što su Notepad ++, Ultraedit, PSPad i još mnogo toga. Imajte na umu da ako je log veliki, otvaranje i pregledanje može potrajati neko vreme.

Kompersovanje direktorijuma access-logsLogove za tekući period je moguće preuzeti i preko cPanel-a -> Menadžer fajlova. Da biste t učinili, potrebno je da prvo kompresujete direktorijum home/cpuser/access-logs.

Nakon pristupa osnovnom direktorijumu/ home/cpuser, potražite i označite direktorij access-logs (1) bez pristupanja istom. 

Zatim u meniju izaberite Kompresuj (2). 

Ovisno o odabranom tipu kompresije, arhivski fajl, poput access-logs.zip (3), pojaviće se u direktoriju home / cpuser. 

Premestite ovaj fajl u direktorijum koji nije osnovni. Nakon što ga raspakujete, videćete sve trenutno dostupne logove pristupa. 

Arhivirani logovi

Ako je omogućena opcija „Arhiva logova u Vašem osnovnom direktorijumu na kraju svakog meseca.“, arhive logova za svaki mesec biće sačuvane u direktorijum home / cpuser / logs.

Arhivske zapise možete preuzeti putem FTP-a, kroz cPanel -> Raw Access ili preko Menadžera fajlova – iz direktorijuma home /cpuser/logs


Napomena: Ako za zadati mesec dana nema nikakvih poseta, putem Veba ili FTP-a, možda za taj mesec neće biti dostupna arhiva logova.

Format logova veb pristupa

Opis podataka FTP logova možete pronaći u članku: Kako mogu da vidim FTP logove pristupa hosting nalogu ?

Zapisi logova veb pristupa (http / https) prate određeni format: 

LogFormat “%h %l %u %t \”%r\” %>s %b “%{Referer}i” “%{User-agent}i””

Kada otvorite log, videćete informacije slične ovima: 

98.765.43.21 – – [06/Feb/2013:15:19:53 +0200] “GET /administrator/ HTTP/1.1” 200 4514 “-” “Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:18.0) Gecko/20100101 Firefox/18.0”
98.765.43.21 – – [06/Feb/2013:15:20:02 +0200] “POST /administrator/index.php HTTP/1.1” 200 4736 “http://domain.com/administrator/” “Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:18.0) Gecko/20100101 Firefox/18.0”
98.765.43.21 – – [06/Feb/2013:15:19:53 +0200] “GET /administrator/templates/system/css/system.css HTTP/1.1” 200 1131 “http://domain.com/administrator/” “Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:18.0) Gecko/20100101 Firefox/18.0”

Evo opisa prvog reda: 

98.765.43.21 – – [06/Feb/2013:15:19:53 +0200] “GET /administrator/ HTTP/1.1” 200 4514 “-” “Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:18.0) Gecko/20100101 Firefox/18.0”
98.765.43.21%hIP adresa. Ako između posetioca i sajta postoji proxy server, to će biti IP adresa proxy servera.
%lIdentifikacija korisnika preko identd (ne koristi se)
%uKorisničko ime je poslato pomoću HTTP identifikacije. Ako je veb stranica zaštićena lozinkom, ovde se prikazuje ID korisnika koji će se koristiti za identifikaciju.
[06/Feb/2013:15:19:53 +0200]%tOvo su datum i vreme posete. U ovom primeru poseta je bila 6 februara 2013, u 15:19:53.
“GET /administrator/ HTTP/1.1”“%r”Prikazuje podatke iz HTTP zahteva koji je poslao korisnik. Prvi deo prikazuje metod zahteva. GET i POST zahtevi su najčešći. Posle toga resurs, koji je tražen /administrator/ i naposletku HTTP v.1.1 protokol koji je korisnik upotrebio.
200%>sStatusni kod, Koji je veb server vratio.
4514%bVeličina odgovora veb servera u bajtovima (ne uključuje zaglavlje odgovora) .
“-““%{Referer}i”Referer daje informacije odakle je zahtev došao. U slučaju da nema Referer-a, tj. ovo je direktan zahtev. U trećem redu ovog primera Referer-а jehttp://domain.com/administrator/, tj. to je direktan zahtev koji učitava sam sistem.
“Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:18.0) Gecko/20100101 Firefox/18.0”“%{User-agent}i”Informacije o User agent-u. Pregledači i pretraživači su nejčešće susretani user agent-i.

GET zahtevi se šalju radi pristupa resursu, kao što je poseta veb-sajtu. POST zahtevi se podnose prilikom dostavljanja podataka na veb-sajt (npr. Autentifikacija mesta, objavljivanje komentara, upit za kontakt obrazac, itd.).

Najčešći HTTP statusni kodovi: 

Updated on 25. August 2022.
Was this article helpful?

Related Articles