Postoji mnogo razloga zašto Vaš imejl nalog ne radi pravilno ili u potpunosti ne funkcioniše. U daljem tekstu ćemo Vam navesti najčešće razloge, kao i načine na koje možete popraviti problem sa Vašim imejlom.
Da biste otkrili gde je problem, pokušajte da pristupite imejl nalogu putem Webmail-a. To možete uraditi tako što ćete u veb-pretraživač uneti jednu od navedenih URL adresa za pristup Webmail-u.
http://www.mysupersite.com/webmail ili
http://server.superhosting.rs:2095
mysupersite.com – zamenite odgovarajućim imenom domena;
server – ime servera na kojem se nalazi Vaš nalog.
Ako uspešno pristupite svom imejl nalogu preko Webmail-a i bez problema pošaljete/primite imejl, uzrok problema treba tražiti na lokalnom računaru, mreži, ili u konfiguraciji imejl klijenta (aplikacije koju koristite za pregledanje i slanje imejl poruka). A evo šta sve još mogu biti razlozi zašto Vaš imejl nalog ne radi:
1. Pogrešno uneto korisničko ime (username) i/ili lozinka (password)
Pre nego što nastavite sa daljom potragom za uzrokom problema, proverite da li ste ispravno ukucali korisničko ime i lozinku.
2. Zaključan port 25
Podrazumevano, većina imejl klijenata (MS Outlook, Mozilla Thunderbird) je podešena tako da šalje poštu preko porta 25. Često, međutim, Internet provajder ili sistem-administrator lokalne mreže zaključaju (onemoguće) port 25 kako bi sprečili slanje SPAM-a. Zbog toga Vaš imejl klijent ne može da se poveže sa serverom i prikazuje neku od poruka kao što su npr. “Connection to server failed” ili “Can not connect to server“.
Iz tog razloga je na SuperHosting.RS serverima omogućeno slanje e-pošte preko porta 26. U tu svrhu bi u imejl klijentu koji koristite trebalo izmeniti port sa standardnog 25 na port 26.
3. Pogrešno konfigurisani dolazni i odlazni mejl serveri
SMTP server je server preko kojeg se šalju imejlovi. SuperHosting.RS omogućava svakom korisniku da koristi SMTP server sa imenom domena – ime-domena.com. Ovo je informacija koju treba uneti za odlazni SMTP i dolazni POP3/IMAP mejl server.
Neki Internet provajderi obavezuju svoje korisnike da koriste njihov SMTP server, tvrdeći da inače neće moći da šalju imejlove. SuperHosting.RS omogućava svakom korisniku da izabere koji će SMTP server koristiti.
4. Uključen FIREWALL
Ponekad antivirus/bezbednosni softver instaliran na računaru može biti prepreka za slanje i primanje pošte. Najčešće nepravilno konfigurisan firewall onemogućava slanje imejlova.
Proverite da li Vaš imejl klijent ispravno funkcioniše kada je zaštitni zid isključen. Ako ustanovite da je to razlog nemogućnosti slanja/primanja imejlova, firewall morate podesiti tako da ne ometa rad imejl klijenta.
5. Puno imejl sanduče (mailbox)
Kada je imejl sanduče prepunjeno – ne može primati imejlove. Korisniku koji pokušava da pošalje imejl na tu adresu vraća se sledeća poruka:
A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed: mailbox@domain.com
mailbox is full: retry timeout exceeded
Da biste nastavili da primate imejlove u ovo sanduče, morate ili da obrišete poruke, ili da povećate njegov kapacitet. Kapacitet tj. prostor na disku koji koristi imejl sanduče je određen prilikom kreiranja konkretnog imejl naloga i može se povećati preko cPanel-a. Maksimalno ograničenje kvote imejl naloga je ukupan prostor na disku u okviru odgovarajućeg hosting paketa.
6. SMTP autentifikacija
Da bi imejlovi mogli da se šalju preko imejl klijenta, opcija “Use security authentication” mora biti uključena u njegovim postavkama.
Opcija “SMTP authentication” je irelevantna prilikom slanja imejlova putem Webmail-a.
Želite imejl sa sopstvenim domenom? Iskoristite promociju i registrujte bilo koji .RS domen potpuno besplatno uz hosting paket sa do 75% popusta!