Ukoliko imate problem sa slanjem i/ili primanjem imejlova, uprkos korektnim podešavanjima imejl klijenta, možete proveriti portove za odlaznu/dolaznu imejl korespodenciju.
Jedan od najčešćih razloga za nemogućnost slanja imejlova je blokirani (zaključani) port za odlazne mejlove.
Blokiranje porta (filtriranje) se može izvršiti na nivou lokalne (LAN) mreže, na nivou Vašeg internet provajdera, ili na nivou Vašeg ličnog računara (od strane antivirusa ili drugog bezbednosnog softvera).
Da biste proverili da li je konkretan port blokiran, možete koristiti Telnet posredstvom Telnet klijenta.
Telnet predstavlja mrežni protokol koji se može koristiti za povezivanje sa drugim uređajem (mašinom) na daljinu. Većina operativnih sistema (OS) ima omogućen svoj Telnet klijent, ali možete instalirati i dodatni.
Upotreba telnet-a na Windows OS
Da biste koristili telnet na Windows-u 10, pokrenite Command Prompt terminal – kliknite na ikonicu za pretragu u donjem levom uglu Vašeg ekrana, ukucajte run ili cmd u polje za pretragu i u rezultatima pretrage prikazaće Vam se Command Prompt opcija, na koju treba kliknuti. Terminal je tada aktivan.
Provera portova za slanje imejlova (25, 26, 465, 587)
Da povrdite postojanje konekcije preko standardnog porta za slanje imejlova – 25 – pokrenite sledeću komandu:
ili
ili
Nakon što unesete komandu, pritisnite Enter.
Uspešno povezivanje na server
Ukoliko ste se uspešno povezali, videćete ispisanu poruku: “220-server.superhosting.rs ESMTP …”.
U ovom slučaju, konekcija sa serverom preko navedenog porta je uspela, pa isti (port) možete navesti u podešavanjima svog imejl klijenta.
Neuspešno povezivanje na server
Ukoliko se konekcija ne može uspostaviti, videćete ispisanu poruku: “Could not open connection to the host, on port 25: Connect failed“.
Ukoliko niste uspeli da se konektujete na server preko konkretnog porta, ponovite pokretanje komande sa alternativnim portom. Možete zameniti port 25 u gorenavedenoj komandi nekim od alternativnih portova – 26, 587, ili 465.
Provera portova za prijem imejlova (143, 110)
Da biste proverili konekciju preko porta za prijem imejlova, najpre je potrebno da utvrdite da li je vaš imejl klijent konfigurisan da koristi IMAP (port 143 ili 993 (preko bezbedne, SSL veze)) ili POP3 protokol (port 110 ili 995 (preko bezbedne, SSL veze)) da biste naveli odgovarajući port prilikom pokretanja komande.
Provera za IMAP port:
Ukoliko ste se uspešno povezali, videćete ispisanu poruku: “* OK …”
Provera za POP3 port:
Ukoliko ste se uspešno povezali, videćete sledeću poruku: “+OK Dovecot ready“.